Duidelijk Engels
Contact
  • Home
  • Over mij
  • SEO
  • Extra's
  • Blog
  • Contact

Geld en het milieu sparen tegelijk: win-win toch?!

6/11/2015

0 Reacties

 
 Voor wie het nog niet weet, vandaag, 6 november is het World Paper-Free Day (Wereld Papier-Vrije Dag). Hiermee wordt er aandacht gevraagd voor ons papiergebruik. Je vraagt je je misschien af: “Waarvoor is dat nodig? Wij recyclen toch al?”. Recyclen is prima, maar bedrijven kunnen zoveel meer doen om bomen (én geld) te besparen.
Enkele ideeën:
  • Papiervrij vergaderen. Hierbij zit alles wat met de vergadering te maken heeft in de “Cloud”. In plaats van stapels papier maakt men gebruik van laptops en tablets… met alle moderne functies die erbij horen!  Zoek dus niet meer door stapels papier voor die ene notitie! En notulen schrijven (lezen, editen, aanpassen, uitprinten, distribueren…) is ook verledentijd!

  • Medewerkers verzoeken om hun kopieër- en printgedrag onder de loep te nemen. Misschien is het volgende ook voor jou herkenbaar? Je vindt een artikel interessant, maar je hebt op dat moment geen tijd om het te lezen… de nijging om het uit te printen is dan vaak sterk aanwezig! Toch zijn die papieren versies beperkt bruikbaar, omdat de meeste digitale stukken belangrijke links bevatten. In plaats van te printen, plaats ze in een “Lees dit” folder op je computer of tablet en maak ook een wekelijks agendapunt: leestijd!    
 
  • Papieren publicaties zijn ZO jaren 80! Hiermee wordt ontzettend veel papier en liters (vaak milieuschadelijke) kleurstoffen en inkt gebruikt. Bovendien als er maar één fout in zit of is het niet meer “up to date” dan moet het vaak opnieuw worden gedrukt. Vergeet niet - zeker bekend bij mensen die nu bezig met het beursseizoen - de gevaren van het zware tillen en alles wat daarbij hoort. Bijvoorbeeld de langdurige pijn en ellende van rugblessuren? En ook de kosten hiervan.
     
    Gebruik liever digitale brochures, bijvoorbeeld van LiesDesign!  U wilt uw klant toch ook niet laten sjouwen en veel liever met een flitsend, moderne en interactieve publicatie tevoorschijn komen? Ook toont uw bedrijf zo haar betrokkenheid voor het milieu.

  • Kijk naar dagelijks gebruikte producten: goedkoop is vaak duurkoop. Als het printerpapier te voordelig is, kan het mogelijk problemen veroorzaken met je kopieerapparaat en dan heb je niets gespaard! Papieren doekjes in de keuken of toilet die te dun zijn vallen sneller uit elkaar. Hierdoor zal de gebruiker er meerdere tegelijk gebruiken, wat natuurlijk heel ongunstig is.
En als laatste:
  • Kijk ook nog even naar het recyclen zelf!  Werkt de manier waarop je het aanbiedt efficiënt? Zijn de papierbakken gunstig neergezet? Is het duidelijk waar welk afval moet? Vaak is zo’n recyclingsysteem met enthousiasme ingezet, maar door de jaren heen is de nood ervan vervaagd. Maak er weer een aandachtspunt van en geef de verantwoordelijkheid hiervan duidelijk aan in iemands werkbeschrijving, bijvoorbeeld als een onderdeel van hun taak als “milieumanager.”
Hier klikken om te bewerken.
0 Reacties

    Lee Johnson

    is een schrijfster met een brede interesse in business thema's, inclusief (maar niet beperkt tot) klant vriendelijkheid, city marketing, content marketing en e-learning.

    Archives

    Oktober 2016
    Juli 2016
    November 2015
    December 2014
    November 2014
    Oktober 2014
    Juli 2014
    Juni 2014
    Mei 2014
    April 2014
    Maart 2014

    Categories

    Alles
    City Marketing
    Customer Accessibilty
    Customer Loyalty
    Tips For Writing In English
    Transcreation
    Translation

    RSS-feed